www.XERO.tr.cx
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

www.XERO.tr.cx


 
AnasayfaPortalliGaleriAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS)

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Numan
Admin
Admin
Numan


Mesaj Sayısı : 312
Yaş : 36
Kayıt tarihi : 09/12/07

AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Empty
MesajKonu: AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS)   AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Icon_minitimeÇarş. Ocak 09, 2008 9:34 am

Bu dökümanda AutoCAD´in UCS (User Coordinate System - Kullanıcı Tanımlı Koordinat Sistemi) özelliklerini tanıtmaya çalışacağız.
AutoCad´de WCS ve UCS olmak üzere ikitip
koordinat ekseniyle çalışırız. WCS (World Coordinate System - Dünya
Koordinat Sistemi). Bu koordinat sistemlerini aşağıdaki resim
yardımıyla açıklamaya çalışalım:


AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_csler
WCS de Küpün mavi yüzeyi yatay düzlem olarak
kabul edilir, bu değiştirilemez. UCS de ise turuncu yüzeyi yatay düzlem
olarak tanımlayabiliriz. Bu bize özellikle karmaşık yüzeyli modeller
hazırlarken büyük kolaylık sağlar. UCS´yle ayrıca eğik yüzeyleri düz
bir yüzeymiş gibi kabul edip, modelleme yapabiliriz. Az sonra
modellemeye başlayacağımız parçada UCS´nin sağladığı kolaylıklardan
fazlasıyla yararlanacağız.

Başlangıçta aşağıdaki parçayı modellemeyi düşünmüştüm ancak modellemede yaptığım bir hatadan dolayı başka bir parça oldu. :

AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_parca

Aslında bu parçanın ön, üst ve
yan görünüşler kullanılarak modellenmesi daha kolaydır ama biz UCS
özelliklerini tanıtmak için bu parçayı sadece izometrik görünüşü
kullanarak modelleyeceğiz. Başlamadan önce gerekli olan araç
çubuklarını aşağıdaki listeye göre açalım(View >> Toolbars):


AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_cubuklar

Bu araç çubuklarındaki
komutların tamamı bize lazım olmayacak ancak elimizin altında
bulunmaları iyi olur. Komut ezberlemekten iyidir.


Şimdi de View araç çubuğundan NE izometriğe tıklayınAutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_ne . Ekranınız aşağıdak gibi olmalı:

AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_ekran


KOMUTLAR

AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_extrudeExtrude İki
boyutlu bir çizgiye Z ekseni yönünde hacim kazandırır. Parametre olarak
yükseklik ve kenar eğim açısı (Taper) alır. Taper 0 verilise dik
kenarlı bir katı cisim oluşur. Örneğin Box, rectang´ın sıfır taper´la
extrude edilmiş halidir.


Fillet İki
çizgiyi yarıçapını belirlediğimiz yay ile birleştirmeye yarar. Biz
fillet`ı hem bu amaç için hem de jant kollarının kenarlarını yumuşatmak
için kullanacağız.


Chamfer İki
çizgiyi belirlediğimiz uzaklık ile birleştirmeye yarar.Biz chamfer´i
pah kırmak için kullanacağız (fillet´ın köşeli olanına pah deniyor).


Explode Grup veya blok halindeki nesneleri birbirinden ayırmaya yarar.

Trim Çizgileri
kesmeye yarar. Önce makas olarak kullanılacak çizgiyi ya da çizgileri,
sonra da kesilecek çizgiyi ya da çizgileri parametre olarak alır.


Rectang Dikdörtgen çizmeye yarar. Parametre olarak köşegenin başlangıç noktası, köşegenin diğer noktasını alır.

Circle Çember
çizmek için kullandığımız komut. Varsayılan olarak, önce merkez
koordinatını, sonra da çemberin yarıçapını parametre olarak alır ve
çemberi çizer.


Pedit "Polyline"
yani farklı çizgi tiplerinden oluşan tek parça çizgileri düzenlemek
için kullanılır. Biz dökümanımızda bir çizgiyi polyline´a dönüştürmek
ve buna başka çizgiler eklemek için kullandık.


UCS UCS ile ilgili bütün işlemlerin yapılabildiği komut. Biz sadece "move" (taşıma) işlevini kullanacağız.

AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_orijinucsOrigin UCS Belirlenen noktayı koordinat sisteminin başlangıcı olarak ayarlar

AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_faceucsFace UCS Seçilen yüzün enini x, boyunu y ve düzleme dik ekseni z ekseni olarak ayarlar

AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_xucs AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_yucs AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_zucsX/Y/Z Axis Rotate UCS
Koordinat sistemini belirlenen eksen etrafında verilen bir açı kadar
saat yönünün tersine döndürür. Varsayılan değer 90´dır. Özellikle eğik
yüzeylerde çok kullanışlıdır.


AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_boxBox Köşegen koordinatları ve yükseklik parametreleri alarak kutu çizer

AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_silindirCylinder Merkez koordinatı, yarıçap ve yükseklik parametreleriyle silindir çizer.

AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_wedgeWedge X ekseni yönünde eğimli bir yarıkutu çizer. Parametre olarak en, boy (köşegen halinde) ve yükseklik alır.

AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_unionUnion Katı cisimleri tek parça haline getirmeye yarar. Birleştirmek istediğimiz katı cisimleri seçeriz.

AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_substractSubstract İki
katı cismin biri birinden farkını alır. Önce parça çıkaracağımız cismi,
sonra parçadan çıkaracağımız cismi seçeriz. Cisimlerin kesişmesi
gerekir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.narkozfilm.com
Numan
Admin
Admin
Numan


Mesaj Sayısı : 312
Yaş : 36
Kayıt tarihi : 09/12/07

AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Empty
MesajKonu: Geri: AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS)   AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Icon_minitimeÇarş. Ocak 09, 2008 9:35 am

Artık başlamaya hazırız. Aşağıdaki numaralara göre parçamızı modelleyeceğiz :

AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_parca-numarali


ADIMLAR

Birinci Parça

- "rectang" ile dikdörtgen çizeceğiz

- Dikdörtgenin merkezinden geçen bir doğru üzerinde "circle" ile daire çizeceğiz

- Dikdörtgeni "explode" ile parçalayıp, "trim" ile dairenin fazlalıklarını atıp "pedit" le kapalı bir çizgi haline getireceğiz

- "extrude" ile hacim vereceğiz

İkinci Parça

- Koordinat sisteminin Z eksenini "rotate UCS" kullanarak ikinci parçanın yüksekliği olacak şekilde ayarlayacağız

- "box" komutuyla parçayı çizeceğiz

Üçüncü Parça

- Koordinat sistemini "UCS--> move" ile ikinci parçanın ön kısmına taşıyacağız

- "box" komutuyla parçayı çizeceğiz

Dördüncü Parça

- X eksenini "rotate UCS" ile desteğin eğim yönü olarak ayarlayacağız.

- Z eksenini "rotate UCS" ile desteğin yükseklik yönü olarak ayarlayacağız

- "wedge" komutu ile desteği çizeceğiz

Beşinci Parça

- Koordinat sistemini "ucs --> move" ile üçüncü parçanın önüne taşıyacağız

- Yüksekliği Z eksenine karşılık gelecek şekilde "rotate ucs" ile koordinat sistemini ayarlayacağız.

- "cylinder" komutuyla silindirimizi çizeceğiz.

- "union" komutuyla bütün parçaları tek parça halinde birleştireceğiz.

Köşeleri yumuşatıyoruz ve silindirdeki deliği açıyoruz

- "fillet" komutunu verip yumuşatma yarıçapını ayarlayacağız

- Yumuşatmak istediğimiz kenarları seçeceğiz

- Koordinat sistemini "ucs --> move" ile silindirin alt merkezine taşıyacağız

- "cylinder" komutuyla deliğin ölçüsünde silindir oluşturacağız

- "substract" komutuyla deliği açacağız

Pah verilmesi ve diğer deliklerin açılması

- "chamfer" komutunu verip birleştirme uzunluğunu ayarlayacağız

- pah vermek istediğimiz köşeyi seçeceğiz

- Koordinat sistemini "face ucs" ile parçanın baş tarafının arka yüzeyi olacak şekilde ayarlayacağız.

- Deliklerden birini "cylinder" komutuyla çizeceğiz

- Diğer delikleri "copy" komutuyla yerlerine yerleştireceğiz

- "substract" komutuyla delikleri açacağız.


BAŞLIYORUZ...

Birinci Parça

- Rectang komutunu verin

- Başlangıç noktası olarak 0,0; köşe noktası olarak 120,15 girin.

- Circle komutunu verin

- Merkez noktası olarak 60,-120; yarıçap olarak da 0,15 girin.

- Explode komutunu verip dikdörtgeni seçin ve enter´a basın

- Çemberin dikdörtgeni kestiği köşelerin arasında kalan kenarı silin

- Trim komutunu verip dikdörtgenin kısa kenarlarını seçin ve enter´a basın

- Dairenin dikdörtgen dışında kalan büyük yayını seçip enter´a basın.

Şimdi çizgilerimizi tek çizgi haline getireceğiz:

- pedit komutunu verip herhangi bir çizgiyi seçin

- AutoCad çizginin "polyline"
olmadığını, dönüştürmek isteyip istemediğinizi soracaktır. Y girin.
(Varsayılan cevap "evet" olduğu için sadece enter´a basmanız da
yeterlidir).


- Join komutunu verip tüm çizgileri seçin ve enter´a basın. Komuttan çıkmak için tekrar enter´a basın

- Solids araç çubuğundan Extrude´ u tıklayın AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_extrude.

- Çizdğimiz çizgiyi seçip enter´a basın.

- Yükseklik olarak 100 girin, taper açısı alanına herhangi bir değer girmeyin.

Şeklimiz aşağıdaki gibi olmalı (koordinat sistemine dikkat)

AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_parca1

Komut Listesi:

Command: rectang
Specify first corner point or [Chamfer/Elevation/Fillet/Thickness/Width]: 0,0
Specify other corner point or [Dimensions]: 120,15
Command: circle
Specify center point for circle or [3P/2P/Ttr (tan tan radius)]: 60,-120

Specify radius of circle or [Diameter]: 0,15
Command: explode
Select objects: 1 found
Select objects:
Command:
Command: _.erase 1 found

Command: trim
View is not plan to UCS. Command results may not be obvious.
Current settings: Projection=UCS, Edge=None
Select cutting edges ...
Select objects: 1 found

Select objects: 1 found, 2 total
Select objects:
Select object to trim or shift-select to extend or [Project/Edge/Undo]:
Select object to trim or shift-select to extend or [Project/Edge/Undo]:

Command: pedit
Select polyline or [Multiple]:
Object selected is not a polyline
Do you want to turn it into one? y

Enter an option [Close/Join/Width/Edit vertex/Fit/Spline/Decurve/Ltype
gen/Undo]: j

Select objects: Specify opposite corner: 4 found
Select objects:
3 segments added to polyline
Enter an option [Open/Join/Width/Edit vertex/Fit/Spline/Decurve/Ltype gen/Undo]:
Command: _extrude
Current wire frame density: ISOLINES=4
Select objects: 1 found

Select objects:
Specify height of extrusion or [Path]: 100
Specify angle of taper for extrusion <0>:
Koordinat Sistemini Ayarlayalım:
2. Parçayı birkaç farklı yolla
oluşturabiliriz; dikdörtgen çizip, ters yönde extrude ederiz;
koordinatları hesaplayıp box komutuyla çizebiliriz. Burada amacımız UCS
nin faydalarından bahsetmek olduğu için biz işin içine UCS yi de
katacağız. Koordinat sistemini birinci parçanın alt-orta-arka noktasına
taşıyacağız, koordinat sistmeindeki değişiklikleri yapıp, burada 2.
parçayı box olarak çizeceğiz.

-Orijin UCS´ ye tıklayın AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_orijinucs, çizginin ortasını yakalayabilmek için midsnap´ı açınAutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_midsnap. 1. parçanın alt-orta-arka noktasını tıklayın.
- X Axis Rotate UCS AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_xucs´ ye bir kere, Y Axis Rotate UCS´ye AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_yucs iki kere tıklayıp enter´layın.
Şekil aşağıdaki gibi olmalı:

AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_ucsdegisti

Komut Listesi:

Command: _ucs
Current ucs name: *WORLD*
Enter an option [New/Move/orthoGraphic/Prev/Restore/Save/Del/Apply/?/World]
: _o
Specify new origin point <0,0,0>: _mid of
Command: _ucs
Current ucs name: *NO NAME*
Enter an option [New/Move/orthoGraphic/Prev/Restore/Save/Del/Apply/?/World]
: _x
Specify rotation angle about X axis <90>:

Command: _ucs
Current ucs name: *NO NAME*
Enter an option [New/Move/orthoGraphic/Prev/Restore/Save/Del/Apply/?/World]
: _y
Specify rotation angle about Y axis <90>:

Command: _ucs
Current ucs name: *NO NAME*
Enter an option [New/Move/orthoGraphic/Prev/Restore/Save/Del/Apply/?/World]
: _y
Specify rotation angle about Y axis <90>:


İkinci Parça
-Solids araç çubuğundan box´ı AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_box tıklayın
- Başlangıç noktası olarak -100,0,0; Bitiş noktası olarak 100,-150,0; yükseklik olarak da 50 girin.

Üçüncü Parça
-Ucs komutunu verin
-Move girin
-Koordinat sisteminin yeni yeri için 0,0,50 koordinatını girin
-Solids araç çubuğundan box´ı AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_box tıklayın
-Başlangıç noktası: -50,0,0; bitiş noktası: 50,-30,0; yükseklik: 250 girin.
Şekil aşağıdaki gibi olmalı

AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_parca3
Komut Listesi:
Command: _box
Specify corner of box or
<0,0,0>: -100,0,0

Specify corner or [Cube/Length]: 100,-150,0
Specify height: 50
Command: ucs
Current ucs name: *NO NAME*
Enter an option [New/Move/orthoGraphic/Prev/Restore/Save/Del/Apply/?/World]
: m

Specify new origin point or [Zdepth]<0,0,0>: 0,0,50
Command: _box
Specify corner of box or
<0,0,0>: -50,0,0

Specify corner or [Cube/Length]: 50,-30,0
Specify height: 250

Destek (Dördüncü parça)
-UCS araç çubuğundan X Axis Rotate UCS AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_xucsyi tıklayıp enter´a basın
-UCS araç çubuğundan Z Axis Rotate UCSAutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_zucs ye tıklayıp, Enter´a basın
- Ucs komutunu verip Move girin
-Yeni koordinat başlangıcı olarak 0,0,30 girin
-Solids araç çubuğundan wedge´yi AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_wedge tıklayın
-Başlangıç noktası: 0,15,0; bitiş noktası: 250,-15,0; yüksellik: 120 girin
Yeni şeklimiz aşağıdaki gibi olmalı:
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.narkozfilm.com
Numan
Admin
Admin
Numan


Mesaj Sayısı : 312
Yaş : 36
Kayıt tarihi : 09/12/07

AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Empty
MesajKonu: Geri: AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS)   AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Icon_minitimeÇarş. Ocak 09, 2008 9:35 am

AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_destek
Komut Listesi
Command: _ucs
Current ucs name: *NO NAME*
Enter an option [New/Move/orthoGraphic/Prev/Restore/Save/Del/Apply/?/World]
: _x
Specify rotation angle about X axis <90>:

Command: _ucs
Current ucs name: *NO NAME*
Enter an option [New/Move/orthoGraphic/Prev/Restore/Save/Del/Apply/?/World]
: _z
Specify rotation angle about Z axis <90>:

Command: ucs
Current ucs name: *NO NAME*
Enter an option [New/Move/orthoGraphic/Prev/Restore/Save/Del/Apply/?/World]
: m
Specify new origin point or [Zdepth]<0,0,0>: 0,0,30

Command: _wedge
Specify first corner of wedge or
<0,0,0>: 0,15,0

Specify corner or [Cube/Length]: 250,-15,0
Specify height: 120

Beşinci Parça
-UCS araç çubuğundan Face UCS´yeAutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_faceucs tıklayın
-Desteğin parçanın ucunda kalan kısmında,
görünen kenarına tıklayın. Eğer aşağıdaki yüz seçilmediyse, o yüz
seçilene kadar Next (n) ye basıp yüzün seçilmesini sağlayın.


AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_faceucssecim



Koordinat sistemimizi istediğimiz düzleme getirebilmek için bir kez X eksenini, bir kez de Y eksenini çevirmemiz gerekiyor.



- Ygirin



- X girin



- Ucs komutunu verip Move girin



- Koordinat sisteminin başlangıcı olarak 0,-15,0 girin. Şekil aşağıdaki gibi olmalı:



AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_ucsdensonra



- Solids araç çubuğundan cylinder´iAutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_silindir tıklayın.



- Merkez:0,0,0; yarıçap: 75; yükseklik:50 girin.



- Move komutunu verin



- Silindir´i seçip enter´a basın



- Herhangi bir yerde @0,0,-10 yazın. @ işareti "bulunduğu yerden itibaren" anlamına gelir.



Komut Listesi


Command: _ucs
Current ucs name: *NO NAME*
Enter an option [New/Move/orthoGraphic/Prev/Restore/Save/Del/Apply/?/World]
: _fa
Select face of solid object:
Enter an option [Next/Xflip/Yflip] : y



Enter an option [Next/Xflip/Yflip] : x


Enter an option [Next/Xflip/Yflip] :


Command: ucs


Current ucs name: *NO NAME*
Enter an option [New/Move/orthoGraphic/Prev/Restore/Save/Del/Apply/?/World]
: m



Specify new origin point or [Zdepth]<0,0,0>: 0,-15,0


Command: _cylinder
Current wire frame density: ISOLINES=4
Specify center point for base of cylinder or [Elliptical] <0,0,0>:



Specify radius for base of cylinder or [Diameter]: 75


Specify height of cylinder or [Center of other end]: 50


Command: move


Select objects: 1 found


Select objects:
Specify base point or displacement: Specify second point of displacement or
: @0,0,-10



Köşeleri Yumuşatıyoruz


- Solids editing araç çubuğundan union´u AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_union tıklayın


- Bütün nesneleri seçin ve enter´a basın. nesnelerimiz tek bir nesne halinde geldi.


- Fillet komutunu verin


- Aşağıdaki kenarlardan herhangi birini seçin ve fillet yarıçapı olarak 5 girin.


- Aşağıdaki kenarları seçin ve enter´a basın


AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_secilecekkose1


Komut Listesi


Command: _union
Select objects: Specify opposite corner: 5 found



Select objects:


Command:


Command: fillet


Current settings: Mode = TRIM, Radius = 5.0000
Select first object or [Polyline/Radius/Trim]:
Enter fillet radius <5.0000>:



Select an edge or [Chain/Radius]:
Select an edge or [Chain/Radius]:
Select an edge or [Chain/Radius]:
Select an edge or [Chain/Radius]:
Select an edge or [Chain/Radius]:
Select an edge or [Chain/Radius]:
Select an edge or [Chain/Radius]:
Select an edge or [Chain/Radius]:



8 edge(s) selected for fillet.



Deiliğin açılması ve pah kırılması


- UCS araç çubuğunda Origin UCS´ye AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_orijinucs tıklayın.


- Koordinat sistemi başlangıcı olarak beşinci parçanın alt yüzeyinin merkezini tıklayın.


- Solids araç çubuğundan cylinder´i AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_silindir tıklayın.


- Başlangıç noktası: 0,0,0; yarıçap: 30, yükseklik: 70 girin.


- Move komutunu verip yeni oluşturduğumuz silindiri seçin.


-10 birim aşağıya taşımak için @0,0,-10 girin


- Solids Editing araç çubuğundan Substract´i AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_substract tıklayın.


- Önce Birleştirdiğimiz parçaları seçip enter´a, sonra da yeni çizdiğimiz silindiri seçip enter´a basın. Deliğimiz açıldı.


- Chamfer komutunu verin


- Deliğin üst kenarını seçip enter´a basın


- Birinci ve ikinci pah mesafesini 5 girin


- Deliğin üst kenarını seçin ve enter´a basın. Şeklimiz aşağıdaki gibi görünmeli:


AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_pahdansonra


Komut Listesi


Command: _ucs
Current ucs name: *NO NAME*
Enter an option [New/Move/orthoGraphic/Prev/Restore/Save/Del/Apply/?/World]
: _o
Specify new origin point <0,0,0>:



Command: _cylinder
Current wire frame density: ISOLINES=4
Specify center point for base of cylinder or [Elliptical] <0,0,0>: 0,0,0



Specify radius for base of cylinder or [Diameter]: 30


Specify height of cylinder or [Center of other end]: 70


Command: move


Select objects: 1 found


Select objects:
Specify base point or displacement: Specify second point of displacement or
: @0,0,-10



Command: _subtract Select solids and regions to subtract from ..


Select objects: 1 found


Select objects:
Select solids and regions to subtract ..
Select objects: 1 found



Select objects:
Command:
Command: chamfer



(TRIM mode) Current chamfer Dist1 = 10.0000, Dist2 = 10.0000
Select first line or [Polyline/Distance/Angle/Trim/Method]:
Base surface selection...
Enter surface selection option [Next/OK (current)] :



Specify base surface chamfer distance <10.0000>: 5


Specify other surface chamfer distance <10.0000>: 5
Select an edge or [Loop]: Select an edge or [Loop]:
Edges must belong to base face.
Select an edge or [Loop]:



Delikleri Açıyoruz


- UCS araç çubuğundan Face UCS´yiAutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_faceucs tıklayın.


- Parçanın arka yüzünü seçip enter´a basın.


- Solids araç çubuğundan cylinder´iAutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_silindir tıklayın.


- Merkez: 50,50,0; yarıçap:25; yükseklik: -50 girin (Z ekseni ters tarafa baktığı için)


- Copy komutunu verip silindiri seçin.


- Enter´a bastıktan sonra Multiple (m) girin


- Silindirin merkez noktasını seçip, önce 200,100; sonra @0,100 girin.


- Solids Editing araç çubuğundan substract´ı AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_substract tıklayın.


- Önce ana nesneyi seçip enter´a, sonra silindirleri seçip enter´a basın. Şeklimiz aşağıdaki gibi görünmeli:


AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS) Tr3d_106_bitti


Modelimiz bitti.


Komut Listesi


Command: _ucs
Current ucs name: *NO NAME*
Enter an option [New/Move/orthoGraphic/Prev/Restore/Save/Del/Apply/?/World]
: _fa
Select face of solid object:
Enter an option [Next/Xflip/Yflip] : n



Enter an option [Next/Xflip/Yflip] :


Command: _cylinder
Current wire frame density: ISOLINES=4
Specify center point for base of cylinder or [Elliptical] <0,0,0>: 50,50,0



Specify radius for base of cylinder or [Diameter]: 25


Specify height of cylinder or [Center of other end]: -50


Command: copy


Select objects: 1 found


Select objects:
Specify base point or displacement, or [Multiple]: m
Specify base point: Specify second point of displacement or
displacement>: 200,100
Specify second point of displacement or :
@0,100
Specify second point of displacement or :



Command:


Command: _subtract Select solids and regions to subtract from ..


Select objects: 1 found


Select objects:
Select solids and regions to subtract ..
Select objects: 1 found



Select objects: 1 found, 2 total


Select objects: 1 found, 3 total


Select objects:
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.narkozfilm.com
 
AutoCad Koordinat Sistemleri (UCS)
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
www.XERO.tr.cx :: Program-Plugin-Dersler :: Diğer Program Dersleri-
Buraya geçin: